تبلیغات
پرواز - درد دل خلبان زن ایرانی
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سمیرا نوروزی" ‪۲۱‬ساله که گواهینامه خلبانی خود را از کشور فیلیپین دریافت کرده، آماده خدمت به کشور در صنعت هوانوردی است.
این خلبان زن ایرانی با‪ ۲۲ ‬ساعت پرواز، حدود سه سال است که به عنوان خلبان شخصی و بازرگانی وارد صنعت هواپیمایی شده است.
سمیرا، گواهینامه خلبانی بازرگانی ‪(Commercial Pilot Licence) CPL‬را در سال ‪۲۰۰۵‬ میلادی از کشور فیلیپین دریافت کرد.
هواپیمای کشوری در سال ‪۲۰۰۶‬میلادی، این گواهینامه را باعنوان خلبانی بازرگانی و اینسترومنت (پرواز با آلات دقیق هواپیما) مورد تایید قرار داد.
سمیرا البته اینسترومنت (‪ (IR‬خود را در سال ‪۲۰۰۵‬میلادی در کشور فیلیپین دریافت کرده بود.
سمیرا می‌گوید: در ‪۱۲‬سالگی، پریدن با گلایدر را تجربه کردم و در سال ‪۱۳۸۴‬فوق دیپلم هوانوردی خود را از دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران گرفتم.
وی در عین حال که در ایران تحصیل می‌کرد، پرواز با گلایدر (‪ ۱۵۰‬سورت) وهواپیمای فوق سبک الترالایت (‪ ۱۰‬ساعت) را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.
سمیرا در‪ ۱۳‬ماه اقامتش در فیلیپین نیز خلبانی با هواپیماهای پایپر ‪۱۴۰‬ (‪ ۵۰‬ساعت)، سسنا ‪۱۴۰) ۱۷۲‬ساعت) و بارون ‪۱۰) ۵۵‬ساعت) را با موفقیت پشت سر گذاشت.
این دختر خلبان ایرانی می‌گوید که از سال ‪۱۳۸۵‬برای کار به شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان ایر، چابهار، کیش ایر و شرکت نفت مراجعه کرده ولی تاکنون در صنعت هوانوردی کشور بکار گرفته نشده است.
سمیرا نوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این شرکت‌ها عضو اتحادیه "یاتا" هستند، بر همین اساس نمی‌توانند از پذیرش خلبان زن خودداری کنند.
وی گفت: آنان برغم اینکه مدارکم هیچگونه نقصی نداشت، نه تنها به عنوان خلبان بلکه حتی به عنوان کمک خلبان هم مرا نپذیرفتند.
وی افزود: چرا در ایران که در بسیاری از رشته‌های خاص، زنان و مردان پا به پای هم کار می‌کنند در صنعت هوانوردی به عنوان خلبان و یا کمک خلبان از ورود زن جلوگیری می‌شود؟
وی گفت: در حالی که در کشورمان به زنان به عنوان خلبان اعتماد ندارند، در کشور- های دیگراز خلبان و کمک خلبان زن استفاده می‌شود و این موضوع جدیدی هم نیست.
نوروزی افزود: چون رشته خلبانی در سال‌های اخیر در ایران بخصوص در میان زنان، طرفداران زیادی پیداکرده، به همین خاطر آموزشگاه‌های خلبانی تاسیس و اقدام به پذیرش خلبانان دختر و پسر شده است.
وی گفت: بسیاری ازاین خلبانان برغم صرف هزینه‌های زیاد، پس از فارغ التحصیلی بدون کار می‌مانند، اما اغلب پسران دانش آموخته دراین آموزشگاه‌ها در صنعت هوانوردی جذب بازار کار می‌شوند.
وی اظهارداشت: در حالی که درکشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی شرایط استخدام را آسانتر می‌گیرند، درایران اولویت‌ها را به خلبانان بازنشسته نیروی هوایی، روس، ترک، بلغار و اگر جایی ماند برای استخدام به پسران می‌دهند و در این میان خلبانان زن بدون کار می‌مانند.
وی گفت: من باوجودآمادگی کامل و برغم نیاز کشورمان به خلبان، پس از چهارده ماه جست وجو و پیگیری مستمر هنوزنتوانسته‌ام پاسخ روشنی دریافت کنم.
نوروزی افزود: اگرقرارنبود دولت برای فارغ‌التحصیلان آموزشگاه‌های خلبانی بازار کار فراهم کند، چرا نسبت به اجازه جذب دانشجو وبخصوص دختران در این آموزشگاه‌ ها موافقت کرده است؟
محمود نوروزی پدراین بانوی خلبان نیزگفت: سمیرا پس از اخذ گواهینامه گلایدر، گواهینامه خلبانی هواپیمای فوق سبک را نیز دریافت کرد.
وی اظهارداشت: به‌دلیل کمبود هواپیماهای آموزشی در ایران، سمیرا پس از اخذ گواهینامه کاردانی در رشته هوانوردی، برای انجام پروازها به کشور فیلیپین مسافرت کرد و با موفقیت همه مراحل خلبانی را گذراند.
وی گفت: در طول چهارده ماه حضور سمیرا در ایران با مراجعه به جاهای مختلف از جمله ایران ایر، برغم امتحان و قبولی نه تنها از پذیرش دخترم جلوگیری کردند، حتی کسی حاضرنشد در این خصوص پاسخی بدهد.
وی گفت: نباید با یکسری برخوردهای سلیقه‌ای جوانان را سرخورده و ناامید کرد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز دراین مورد طی نمابری پاسخ داد: "درخصوص درخواست خانم سمیرا نوروزی قابل ذکر است که نامبرده براساس ضوابط جاری ومدارک مورد لزوم درآزمون ورودی شرکت نموده و نیز موفق شده است."
"جبار فرجی" در ادامه توضیحات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزاستان تهران، افزود: " با عنایت به ساختارسازمانی "هما" و کادر پروازی مورد نیاز عملیات، مشابه ایشان تعداد دیگری از داوطلبان هستند که مراحل آزمون ورودی را با موفقیت طی نموده، معهذا به لحاظ سازمان فعلی در اولویت بعدی جذب داوطلب قرارگرفته‌اند." فرجی اعلام کرد: "در صورت عدم تکمیل پذیرش دانشجوی خلبانی، به ترتیب شرایط ملحوظ شده ازاولویت‌های بعدی منجمله مشارالیها به‌منظور جذب داوطلب استفاده خواهد شد."



نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
یکشنبه 8 آبان 1390
بیتا