تبلیغات
پرواز - آموزش رادیو تلفنی / مکالمات برج و خلبان (مقدماتی) - قسمت چهارم
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
                                           

ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) : تا اینجا رساندیم مطلب را که خلبان اطلاعات فرودگاه رو می گیرد، Atc Route Clearance و مجوز روشن کردن هواپیما را دریافت می کند. خب قبل از اینکه بخواهیم به ادامه ی مطالب بپردازیم لازم هست تا کمی مسئله رو حالا واضح تر کنیم.
اولین مسئله ای که مطرح هست آشنایی با برخی قوانین هست. در زیر اجمالی به اونها می پردازیم و در ادامه ی مباحث کم کم با اونها بیشتر و عملی تر آشنا می شیم.

اولین مسئله ای که مطرح هست این هست که طبق قانون ایکائو همه ی اعداد و ارقام باید تک به تک ادا بشن به جز چهار دسته ی زیر:

1-ارتفاع(وقتی که QNH ست کرده باشیم) که به این صورت می شه: 5000ft و خونده می شه FIFE Thousand Feet

نکته: اگه QNE رو ست کنیم عدد نمایش داده شده در Altitude Indicator رو بهش Flight Level یا ارتفاع از سطح فشاری(Pressure Altitude) می گیم و به این صورت می خونیم: FL150----> Flight Level one Fife Zero

2- ارتفاع ابر: ارتفاع ابرها رو هم مثل ارتفاع می خونیم: 2200ft که خونده می شه Two Thousand Two Hundred Feet

3- دید(visibility): پیغام برای دید به این صورت رله می شه: Visibility 1000---------->Visibility one Thousand

4- دید در راستای باند(RVR): که به این صورت پیام مخابره می شه: RVR600---->RVR Six Hundred

به غیر از این چهار مورد تمامی اعداد و ارقام باید به صورت تک به تک گفته بشن!


دومین موردی که در مورد صحبت می کنیم آشنایی با چند Phrase هست که کاملا ساده بیان شده:

Acknowledge: هر موقع خلبان مفهوم کلی از دستورات کنترلر رو برگردونه Acknowledge کرده!

ReadBack: هر موقع خلبان تمامی دستور کنترلر رو مو به مو و کلمه به کلمه عینا برگردونه Read Back کرده!

Cleared: هر موقع که کنترلر این Phrase رو بکار ببره یعنی مجوز رو تحت شرایط مورد نظر صادر کرده

APPROVED: وقتی کنترلر از این Phrase استفاده کنه، اجازه رو ارائه داده.(یه فرقی بین این با Cleared هست که در قسمت های بعدی مفصل با مثال بحث می کنم روشون)

Roger: یعنی من تمام پیام شما رو (آخرین پیام مخابره شده) کامل دریافت کرده ام!

Affirm: یعنی تایید می شه! یا واضح تر بگم یعنی بله!در جواب سوالاتی که برج از خلبان می کنه یا بعکس باید از این Phrase و Phrase بعدی استفاده بشه نه از Roger

Negative: یعنی تایید نمی شه! یا به صورت واضح تر یعنی نه!

Confirm: یعنی من نیاز به تایید شما دارم! لطفا تایید کنید!

Say Again: اگه خلبان یا کنترلر متوجه طرف مقابل نشدن باید از این Phrase استفاده شه که خیلی هم پر استفاده است چون می تونیم این Phrase رو گسترش بدیم. در قسمت بعد با مثال بررسی خواهیم کرد.
Stand By: یعنی صبر کنید تا خبرتون کنم.
-----------
ادامه دارد....




نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
پنجشنبه 26 آبان 1390
بیتا