تبلیغات
پرواز - آموزش رادیو تلفنی / مکالمات برج و خلبان (مقدماتی) - قسمت پنجم
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


در مبحث گذشته در مورد Stand by صبحت کردیم ، الان می خواهیم کمی در موردش بیشتر توضیح بدهیم!

اول اینکه وقتی کنترلر می گوید Standby یعنی شما باید صبر کنید! اما این دستور، Denial یا Approval نیست! یعنی اگر مدت زمان انتظار شما زیاد شد باید فورا دوباره با کنترلر تماس بگیرید، شاید کنترلر سرش شلوغ بوده و یادش رفته است !

دوم یه اصل خیلی مهم هست که اون رو همه ی خلبان ها می دونن!

اون اینکه اگه دو سه بار با کنترلر تماس برقرار کردید و به شما باز هم Standby داد دیگه پاپیچش نشید! مسلما سرش شلوغ هست و شما رو هم فراموش نکرده!به محض اتمام کارش به شما Instruction خواهد داد!

اما تا اینجا با یه سری مفاهیم اولیه آشنا شدیم و می خوام یه کم مبحث رو تکنیکی کنم!

می خوام راجع به تکنیک های برقراری تماس چند نکته رو بگم که اجرای اون ها کاملا ضروری هست. خوب همونطوری که می دونین به غیر از آمریکا و انگلستان، تقریبا بقیه ی کشورهای دنیا زبان مادریشون انگلیسی نیست! حالا فرض کنین که یه خلبان بخواد بره چین! با اون انگلیسی حرف زدن افتضاح چینی ها! با محدودیت هایی که تماس های رادیویی برای خودش داره(کیفیت صدا، شلوغی کابین یا برج و ...) ؛ فرض کنین که چه بلایی سر خلبان بخت برگشته میاد!

برای جلوگیری از این اتفاقات ایکائو اومده یه سری تکنیک ارائه کرده که با اجرای اون وضوح کلمات مخابره شده بین کنترلر و خلبان رو بالاتر می بره، اون تکنیک ها به شرح زیر هستند:


1- قبل از شروع مکالمه ، روی فرکانس به گوش باشید تا مطمئن بشید که مکالمه ی دیگه رو قطع نمی کنید(با قطع کردن مکالمه ی دیگری، هم یه وقفه تو کار کنترلر انداختین و هم کار یه خلبان دیگه رو مختل کردین! که درست نیست!)

2- با تکنیک های استفاده از میکروفون آشنا باشید، مثل فاصله ی میکروفون تا دهان، تنظیم تن صدا برای وضوح و شدت صدا و ...

3- همیشه با یک تناژ ثابت صدا صحبت کنید، نه تن صداتون رو افزایش بدید و نه کاهش! با افزایش صدا، احتمال خش خش کردن صداتون برای کنترلر وجود داره و با کاهش تن صدا، ممکنه کنترلر صدای شما رو دریافت نکنه!

4- به عنوان یه قانون کلی سعی کنین با سرعت ثابت 100 کلمه در دقیقه صحبت کنید! البته این بیشتر تئوریکال هست و در عمل سعی کنین که نه خیلی تند صحبت کنید و نه خیلی کند! با سرعت متعادل گفتگو کنید

5- یه وقفه ی کوچولو قبل و بعد از خوندن اعداد می تونه به طرف مقابل کمک بزرگی در بهتر فهمیدن مطالب بکنه!

6- به طور کامل از مِن و مِن کردن(اممم ... امممم) خودداری کنید!!!

7- اگر نیاز هست که سرتون رو به سمتی برگردونید حتما یا فاصله ی میکروفون رو با دهنتون همچنان حفظ کنید یا تماس رو لحظه ای قطع کنید.(همینطور زمانی که عطسه یا سرفه می کنید حتما برای لحظه ای تماس رو قطع کنید!!)

8- دکمه ی مکالمه رو قبل از اینکه شروع به صحبت کردن کنید فشار بدید و تا زمانی که کل مطالبتون تموم نشده اون رو(دکمه) رها نکنید! چون ممکنه بخشی از مکالمه ی شما در حین فشردن و رها کردن دکمه باشه و کنترلر اون رو نشنوه!

9- و در نهایت اینکه اگه مکالمه ی شما خیلی طولانی هست سعی کنید در چند قسمت اون رو مخابره کنید تا طرف مقابل صد در صد مطالب رو دریافت کنه!
--------
ادامه دارد....




نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
پنجشنبه 26 آبان 1390
بیتا