تبلیغات
پرواز - جزوه موتور
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

- سیستم Injection نسبت به سیستم کاربراتوری بهتر است چون هم سوخت به طور یکنواخت به تمام سیلندرها میرسد و هم مصرف سوختش کمتر است و قدرت خروجیش بیشتر است و دمای موتور در این سیستم کمتر است باعث عمر بیشتر موتور میشود و مطمئن تر مار میکند .

- A Throttle Valve Controls The Amount Of Air Intake .

- Fuel Pressure Gage فشار بنزین را قبل از ورود به Fuel Injector Unit و بعد از پمپ ها محاسبه میکند .

- Manifold Pressure Gage فشار مخلوط هوا و بنزین را قبل از ورود به Fuel Flow Divider یا به عبارت دگر قبل از ورود به سیلندر محاسبه میکند .

- Fuel Flow Divider همان Fuel Manifold است .

- بین 10 تا 15 دقیقه بعد از خاموش کردن موتور دمای داخل موتور به دمای تبخیر بنزین میرسد که همان Vapor Lock است .

- Since Most Fuel Injected Engine Are Closely Cowled Airflow Is Decrease And The Air Temperature Inside The Engine Comportment May Increase .

- Detonation Is The Uncontrolled Explosive Combustion Of Fuel .

- عاملی که باعث ایجاد Detonation میشود Over Heating Engine است که عوامل بوجود آورنده آن یکی High Power Setting است و دیگری استفاده از بنزینی که درجه اش پایین تر از حد توصیه شده است

- Pre ignition همیشه به دنبال Detonation اتفاق میافتد و علت آن وجود Hot Spot است .

- در اکثر هواپیماها دمای موتور تنها از یک سیلندر گرفته میشود .

- در فرودگاههایی با Field Elevation بالای 5000 پا باید Mixture را Lean کنیم .

- Both Fuel Injected And Carbureted Engine Are Affected By Impact Icing .

- Propeller Efficiency Is The Ratio Of Thrust Horsepower To Brake Horsepower .

- High Rate Of Climb → Increase Cruising Air Speed → Extending Endurance → Reducing Fuel Consumption .

- In Standard Atmosphere MAP (Manifold Absolute Pressure) Decrease One Inch Of Mercury For Each 1000 Feet Of Altitude Gain .

- در هواپیمای Constant Speed پدیده Carburetor Ice را با افت روی Manifold Pressure میبینیم .

- Some Aircraft Have A Vernier Control To Set The R.P.M Precisely.

- Low Pitch Prop → High R.P.M / High Pitch Prop → Low R.P.M

- Climb Prop Has a Small Blade Angel Which Produces High R.P.M And Maximum Thrust For take Off And Climb .

- The Altitude Where The Waste Gate Is Fully Closed And The Turbine Is Operating At Its Maximum Speed Is Called The Critical Altitude .

- TIT یا همان Turbine Inlet Temperate دمای توربین Turbo Charger است که نباید از محدوده خود بیشتر شود .

- Continues Flow System شامل این اجزاست : High Pressure Strong Cylinder , Regulator , Distribution system , Continues Flow Mask .

- Spring Loaded به طور خودکار با اتصال Mask جریان را وصل و بعد از قطع کردن آن جریان را قطع میکند .

- Continues Flow System تا ارتفاع 25000 پایی قابل استفاده است .

- چون در پرواز خلبان بیشتر از مسافرین نیاز به O2 دارد قطعه فایبرگلاس در سیستم Fiberglass Pack برای خلبان کم حجم و کالیبر در سیستم Calibrated Orifice برای خلبان گشادتر است و Mask Plug مربوط به خلبان قرمز رنگ و برای مسافرین به رنگ طلایی یا نارنجی است .

- Diluter Demand System در ارتفاعات بالای 25000 پای قابل استفاده است . رگلاتور در این سیستم حدودا نزدیک 30000 پایی O2 به 100 درصد میرساند . این سیستم تا 35000 پایی قابل اعتماد است .

- Pressure Demand System در هواپیماهای جت و پیشرفته به کار میرود .

- در روز تا 10000 پایی و در شب تا 5000 پایی میتوان بدون O2 پرواز کرد .

- در Cabin Pressurized به روش Basic System فشار کابین فشار 8000 پایی است این فشار تا ارتفاع 20000 پایی ثابت نگه داشته میشود ولی اگر از این ارتفاع بالاتر برویم فشار کابین به آرامی کاهش پیدا میکند

- حداکثر اختلاف فشار بین فشار کابین با فشار حاضر در بیرون کابین باید بین 3.35 p.s.i → 4.5 p.s.i باشد .

- With A Controllable System , You Normally Set The Cabin Altitude Selector 1000 Feet Above The Field Elevation Of The Departure Or Destination Airport .

- Time Of Useful Consciousness :

during moderate activity

while sitting quietly

altitude

18 Sec.

30 Sec.

40 000 Ft

30 Sec.

45 Sec.

35 000 Ft

45 Sec.

1 Min. And 15 Sec.

30 000 Ft

2 Min.

3 Min.

25 000 Ft

5 Min.

10 Min.

22 000 Ft

5 Min.

12 Min.

20 000 Ft

- De Ice به پاک کردن یخ از روی هواپیما میگویند و Anti Ice به جلوگیری از تشکیل یخ میگویند .

- You Normally Operate The De-Ice Boots After One-Fourth To One-Half Inch Of Ice Has Accumulated On The Airfoil Leading Edge .

- A Wing De-Ice System May Use The Same Pressure/Vacuum Source That Powers Some Of The Gyro Instrument .

- Three Type Of Landing Gear : Electrically , Hydraulically & Electrohydrolically .

- صدای بوق اخطار چرخها یکی با عقب کشیدن Throttle به صدا در میآید و دیگری با Flap Setting Air Speed And Throttle Position .

- The Maximum Landing Gear Extended Speed VLE , Is The Maximum Speed At Which You Can Fly An Aircraft Safely With The Landing Gear Extended .

- The Maximum Landing Gear Operation Speed VLO Is The Maximum Speed For Cycling The Landing Gear .

- در یک پرواز VFR بهترین جا برای باز کردن چرخها نقطهای مقابل Touchdown Point و در Downwind است و در یک پرواز IFR بهترین جا برای باز کردن چرخها در Glide Slop Intercept

در Final Approach است .

- در زمانی که سیستم قادر به باز کردن چرخها نباشد با این سیستمها چرخها را باز میکنیم Hand crank Hand pump Hydraulic , Free Fall , Carbon Dioxide Pressurized System .

- Carburetor Icing در دمای تا 38 درجه و رطوبت 50 درصد هم قابل شکل گیری است ولی اغلب در دمای زیر 21 درجه و رطوبت بالای 80 درصد ما با این پدیده روبرو هستیم .

- اگر بعد از 30 ثانیه در تابستان و پس از 60 ثانیه در زمستان فشار روغن به حد مجاز نرسد باید موتور خاموش شود .

- معمولا Oil Temperature Gage بعد از Oil Pressure Gage قرار داده میشود به دلیل اینکه فشار سریعا تغییر میکند ولی دما خیلی کند عمل میکند .

- Oil Temperature Gage دمای روغن را قبل از ورود به موتور به ما نشان میدهد .

- Oil Pressure Gage فشار روغن خروجی از پمپ را پس از عبور از فیلتر به ما نشان میدهد .

- When The Engine Is Not Running The Manifold Pressure Gage Registers Atmospheric Pressure .

- وقتی موتور به صورت عادی کار میکند Manifold Pressure Gage افت فشار را در Manifold حس میکند و فشار را کمتر از Atmospheric Pressure نشان میدهد .

- During A Climb With A Constant Power Setting Manifold Pressure Gradually Decrease As You Gain Altitude .

- On Light Aircraft Electrical Energy Is Supplied By A 14 Or 28 Volt Direct Current System .

- Alternator ابتدا برق را به صورت Alternating Current (AC) سپس به Direct Current (DC) تبدیل کرده و به قسمت Bus Bar میفرستد و از آنجا به تمام تجهیزات الکتریکی فرستاده میشود .

- اگر عقربه Ammeter در قسمت (+) باشد به ما میزان شارژ باطری را نشان میدهد .

- Load meter به ما میزان Load را از جانب سیستم الکتریکی روی Alternator نشان میدهد که اگر تمام سیستم الکتریکی خاموش باشد Load meter به ما شارژ باطری را نشان میدهد .

- Master Switch ورود برق به سیستم را کنترل میکند . با اینکه شمعها برق خود را از Magnet ها میگیرند نه سیستم الکتریکی با این حال تا Master Switch روشن نباشد هواپیما روشن نمیشود چون Starter بوسیله برق کار میکند

.منبع:http://mehdianjami.blogfa.com






نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
پنجشنبه 1 تیر 1391
بیتا