تبلیغات
پرواز - جزوه دستگاه و نشانگرها
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

Color Code - ها در Air Speedبر اساس IAS یا CAS میباشد .

- air speed ↓ & bank angel ↑ → rate of turn ↑ & radius of turn ↓

- miniature aircraft of turn coordinator → rate of roll and rate of turn

- primary pitch instrument during climb and turn → air speed indicator

- Pressure altitude = density altitude → standard temperature

- Pressure altitude = true altitude → standard atmospheric condition

- VS1 = power off stall speed with gear and flap retract

- VSO = power off stall speed with gear and flap extend

Turn coordinator - همیشه Back Up سیستم جایرو است به علت الکتریکی بودن آن .

- برای جلوگیری از بوجود آمدن Precession باید Bank کمتر از پنج درجه و Pitch کمتر از یک درجه باشد .

- Maximum Error برای Precession در زمان Steep Turn است .

- وقتی 180 درجه گردش میکنیم Attitude Indicator به ما Opposite Turn و Slightly Climb نشان میدهد .

- در Acceleration و Decelerationما Precession را تجربه میکنیم .

- Attitude Indicator های قدیمی به ما تا100 درجه Roll و 60 درجه Pitch نشان میدادند در حالی که Attitude Indicator های جدید به ما تا 360 درجه Roll و 85 درجه Pitch نشان میدهند .

- The Gyro In Heading Indicator Spin In Vertical Plan

- The Gyro In Turn Coordinator & Turn And Slip Indicator Rotate In Vertical Plan

- The Gimbals In Turn Coordinator & Turn And Slip Indicator Have A Angel "Canted"

- Turn And Slip Indicator به ما Rate Of turn را نشان میدهد در حالی که Turn Coordinator به ما هم Rate Of Turn را نشان میدهد و هم Rate Of Roll .

- در Turn And Slip Indicator ما Gimbals را بصورت افقی داریم .

- Bank همیشه به True Air Speed مربوط است .

- توپ در Turn Coordinator تصححیح Angel Of Bank را برای Rate Of Turn .

- در Slip همیشه Angel Of Bank بیشتر از Rate Of Turn ولی در Skid همیشه Rate Of Turn بیشتر از Angel Of Bank است .

- در Standard Rate Turn همیشه Centripetal Force با Centrifugal Force برابر است .

- در Slip داریم CP > CF ولی در Skid داریم CF > CP .

- همیشه Skid از Slip خطرناکتر است چون CF عدد بزرگی است و در نتیجه Load Factor زیاد است .

- Warm Up Time برای جایرو 5 دقیقه است .

- خطای قابل قبول برای Attitude Indicator همان 5 درجه است .

- حداکثر خطا برای Precession Error در هر 15 دقیقه 3 درجه است و بیش از آن قابل قبول نیست .

- برای پرواز با Compass باید Bank Angel بین 15 تا 18 درجه باشد .

- میزان Variation به Latitude پروازی مربوط است .

- Static Pressure همان Ambient Pressure است .

- Impact Air و Ram Air و Dynamic Pressure نامهای دیگر Pitot Pressure است .

- Temperature و Elevation روی Air Speed هیچ تاثیری ندارند .

- میزان Calibrated Error در سرعتهای پایین بیشتر است از میزان این خطا در سرعتهای بالا .

- Calibrated Air Speed و True Air Speed در سطح دریا با هم برابرند .

- Equivalent Air Speed سرعتی است که C.A.S را تصححیح میکند برای Compression Error یا همان خطایی که به لحاظ فشردگی هوا جلوی لوله Pitot ایجاد میشود .

- Compressibility Air Speed همان E.A.S است که همیشه کمتر از C.A.S است .

- Compression Error معمولا در سرعتهای کمتر از 200 مایل و ارتفاع زیر 20000 پایی است .

- Precession برای جایرو بد است ولی Rigidity In Space برای جایرو مفید است .

- به دلیل Precession است که باید هر 15 دقیقه DG را با Compass چک کنیم .

- خطای قابل قبول برای Attitude Indicator برابر 75 پا است .

- توپ در Turn Coordinator به ما کیفیت یا همان Quality گردش را به ما نشان میدهد .

- Attitude Indicator در 360 درجه گردش Error ندارد ولی در 180 درجه گردش خطا دارد که میزان آن برای Pitch برابر 1± درجه و برای Roll برابر 5± درجه است .

- , VLE , VLO VA سه سرعتی هستند که روی Air Speed Indicator نشان داده نمیشود .

- Density Alt همان Pressure Alt است که برای Non Standard Temperature تصححیح میشود .

- تغییرات دما روی VVI تاثیر گذار نیست .

- 6 تا 9 ثانیه زمان میبرد تا Trend به Rate تبدیل شود .

- به طور میانگین در سطح دریا فشار 14.7 p.s.i است که حدودا در ارتفاع 18000 پایی این رقم نصف میشود .

- در altimeter سه عقربه داریم Longest Pointer که نشانگر 100 پا است و Middle-Size Pointer که نشانگر 1000 پا است و Shortest Pointer که نشانگر 10000 پا است .

- بهترین راه برای Minimize کردن Altimeter این است دائما Altimeter Setting را Update کنیم .

- Indicate Altitude زمانی است که Local Altimeter Setting را روی دستگاه ست کنیم .

- Pressure Altitude فاصله از خط فشاری 29.92 است .

- Density Altitude Is The Pressure Altitude Corrected For Non-Standard Temperature.

- True Altitude Is The Actual Height Of An Object Above Mean Sea Level .

- در دو جا Indicate Alt = True Alt یکی روی زمین وقتی که Local Pressure را میبندیم تا ارتفاع فرودگاه را نشان دهد و دوم زمانی که ما Correct Altimeter Setting را داشته باشیم و در ضمن ISA هم بر قرار باشد .

- Rate Of Turn را Turn Coordinator به ما نشان میدهد .

- سیستم Gyroscopic میتواند از دو منبع Electrical ویا Vacuum (Suction) و اکثرا به طور همزمان از هر دو .

- In Turn Coordinator A Miniature Aircraft Indicate A Rate Of Turn .

- تقریبا در300 مایلی قطبین Magnetic Dip آنقدر شدت پیدا میکند که Compass دیگر قابل استفاده نیست.


.منبع:http://mehdianjami.blogfa.com






نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
پنجشنبه 1 تیر 1391
بیتا