تبلیغات
پرواز - هواپیمایی قطر / بمب در حال انفجار خاورمیانه
 
پرواز
پرواز را به خاطر بسپار,پرنده مردنیست...
درباره وبلاگ


سلام دوستان.اسمم بیتاست و می خوام در آینده ی خیلی نزدیک خلبان بشم.این وب سایت درباره ی پرواز,خلبانی و هواپیماست.امیدوارم خوشتون بیاد و بتونین از مطالبش استفاده کنین.واسم دعا کنین تا موفق بشم.
ممنون که اومدین...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Hi. My name is Bita and I want to become a pilot in the near future. This website is about flights, pilots and planes and etc. I hope you like and use of their contents. Pray for me to be successful.
Thanks to come ...

مدیر وبلاگ : بیتا
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) : قطر ایرویز که در لوگوی خود حامل پرچم ملی این کشور میباشد.یکی از شرکت های هوایی در حال رشد در جهان است و به جرات میتوان به این نکته اشاره که کرد که این شرکت هوایی همچون گنجی نهفته در حوزه خلیج فارس میباشد.
جالب اینجاست که این شرکت با سابقه نسبتا کمی که در حوزه فعالیت در خطوط هوایی دارد توانسته تا به حال به بیش از هشتاد کشور جهان پرواز های خود را راه اندازی کند.بخش اعظمی از این مقاصد پرواز های غیر مستقیم این شرکت میباشد که توسط شرکت های دیگری انجام میشود.

در جهان تنها شش شرکت هوایی موجود میباشد که به رتبه پنج ستاره از موسسه اسکای تراکس دست یافته اند که یکی از انها هواپیمایی قطر است.



ایرباس 380 قطر

هواپیمایی قطر در بیست و دوم نوامبر سال 1993 تاسیس شده و عملیات خود را در تاریخ بیست ژانویه سال 1994 آغاز کرد.این شرکت در ابتدا متعلق به خانواده سلطنتی قطر بوده و سپس پس از تحقیق و تفحص های مدیریتی تصمیم دولتی شدن این خط هوایی اتخاذ شد تا دیگر قطر ایرویز از زیر سایه ثروتمندان و سرمایه داران قطری خارج شود.

البته باید توجه داشت که این شرکت به طور کامل در اختیار دولت قطر قرار نگرفت و فقط پنجاه درصد آن در اختیار دولت قرار گرفت و نیمی از سهام این شرکت باز هم تعلق به سرمایه گذاران خصوصی گرفت.با توجه به همه این موارد هواپیمایی قطر کار رسمی و بین المللی خود را در سال 1997 آغاز کرد و به هر ترتیب با تعلق نصفه و نیمه به دولت قطر روند صعودی خود را در دستور کار قرار داد.



هواپیماهایی که این شرکت در ناوگان خود از آنان استفاده میکند از مدرن ترین و مجهزترین و از همه مهمتر جوانترین هواپیماهای موجود در جهان میباشد.

ناوگانی که در حال حاضر تحت عنوان قطر ایرویز به پرواز در می ایند عبارتند از:



ایرباس 340 سری 600 / ایرباس 320 سری 200 / ایرباس 321 / ایرباس 330 سری 200 و 300 / ایرباس 319 / ایرباس 300 سری 600 //

بوئینگ 777 سری 200 / بوئینگ 777 سری 300 / /




بوئینگ 787 قطر
در سال های ابتدایی که سفارشات این شرکت بیشتر به سمت هواپیماهای شرکت سازنده ارباس میرفت تعجب بسیاری از کارشناسان رو در پی داشت.چرا که همگان اعتقاد داشتند که این شرکت در همان سالهای ابتدایی میبایستی با رقیب آینده خود یعنی هواپیمایی امارات که متعلق به شهر دبی میباشد متفاوت باشد و خود را با محصولات متفاوتی همچون بوئینگ به جهان معرفی کند.تصمیم مدیران این شرکت برای خرید از بوئینگ شاید کمی دیر صورت گرفت زیرا در همان سال ها هواپیمایی امارات با سفارشهای سنگین خود به بوئینگ و خرید ده ها فروند هواپیمای مدل 777 دیگر خود را مشتری یکه تاز بوئینگ به حساب آورد و قطری ها را مجبور به عقب نشینی و یکنواختی نمود.




ایرباس 350 قطر
پس از گذشت سالیان طولانی از این مسائل و با تغییرات عمده ای که در سطوح مدیریتی هواپیمایی قطر رخ داد این شرکت خود را روز به روز به سطح ایده ال نزدیک کرد و با توجه به سیاست های اقتصادی حساب شده خود را در رده بهترین خطوط هوایی جهان قرار داد و با عدد و رقم های نجومی توانست رکورد های جالبی در خرید هواپیما از شرکت هواپیمایی ارباس را به ثبت برساند.

این شرکت در شش سال اخیر عددی بالغ بر یکصد و هشتاد و دو فروند هواپیما به شرکت سازنده هواپیمای ارباس سفارش داده و منتظر دریافت این هواپیماها تا سال 2020 خواهد ماند.

ریز خرید این محصولات عبارتند از :

هشتاد فروند ایرباس 350 / نه فروند ایرباس 320 / هشتاد فروند ایرباس 320 نئو / سیزده فروند ایرباس 380 سری 800

بسیاری از کارشناسان حوزه خلیج فارس و جهان بر این باورند که این شرکت هوایی توانایی و پتانسیل قدرت اول شدن در آسیا را در سال های نه چندان دور خواهد داشت و با توجه به پیشرفت سریع این شرکت میتوان منتظر خلق شگفتی بود.با این همه در حال حاضر و سال های اخیر بزرگترین مشکل و در واقع معضل اصلی این شرکت کوچکی فرودگاه و نا توانی در پاسخگویی به نیاز های مسافران بوده است.حال چگونه میتوان با توجه به افزایش مسافران و گسترش ناوگان این شرکت معضل فعلی را بر طرف نمود؟



(NDIA) فرودگاه جدید قطر



پس از مشکلات فراوانی که بخش خدماتی فرودگاه برای هواپیمایی قطر ایجاد کرده بود این شرکت تصمیم بر سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت فرودگاه های قطر گرفته و از سال 2004 شروع به ساخت فرودگاه بسیار مجهز و وسیع کرد.
این فرودگاه واقع در شهر دوحه و جایگزین فرودگاه کنونی این شهر خواهد شد.

هدف از تاسیس چنین فرودگاهی تنها سازماندهی شرکت هوایی قطر نبوده و نخواهد بود اگرچه بخش اصلی این فرودگاه متعلق به شرکت هوایی قطر میباشد ولی هدف اصلی از تاسیس این نبوده است.



قطر خواهان رقابتی تنگاتنگ با رقیب خود یعنی امارات میباشد و تمام تلاش خود را کرده تا به تقاضای پیش بینی نشده ظرفیت اضافی مسافران بین المللی چه ورودی به دوحه و چه ترانزیتی پاسخ دهد.فرودگاه حال حاضر شهر دوحه ظرفیت رسیدگی به چهار و نیم میلیون مسافر را در سال دارد و این در حالیست که فاز اول فرودگاه جدید التاسیس این شهر که در سال 2012 افتتاح خواهد شد ظرفیت سالانه را به دوازده و نیم میلیون مسافر در سال میرساند.



فاز دوم و سوم این فرودگاه که در سال 2015 به بهره برداری خواهد رسید پس از توسعه نهایی قابلیت رسیدگی به پنجاه میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.این فرودگاه به صورت تقریبی میتوان گفت دوازده برابر فرودگاه کنونی شهر دوحه میباشد و باعث گسترش ساخت و ساز در سطح شهر دوحه شده است.شاید یکی از نکات قابل توجه این فرودگاه قابلیت فرود هواپیمای سوپرجامبو ایرباس 380 در افتتاح فاز اول این فرودگاه باشد.



این فرودگاه در نهایت دو باند موازی خواهد داشت که اولین آن در فاز اول تکمیل خواهد شد و طول آن 5400 متر که طولانی ترین باند در آسیای غرب و یکی از طولانی ترین باند ها در جهان خواهد بود و باند دوم آن در فاز دوم و سوم تکمیل خواهد شد که طول آن 4900 متر خواهد بود.




با توجه به سیاستی که کشور کوچک و نو پای قطر در امر هوانوردی گرفته میتوان این انتظار را داشت که در صورت بقای این امیر نشین شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای حداقل در بخش هوانوردی مسافربری این کشور خواهیم بود و این تنها گوشه ای از سفارشات و تمهیداتی بود که هواپیمایی قطر برای گسترش فعالیت خود در نظر گرفته این در حالیست که بخش عمده ای از خدمات خود را تخصیص به امور تشریفاتی و جت های اختصاصی داده اند.

منبع:مرکز هوافضا و هوانوردی ایروسنتر




نوع مطلب :
برچسب ها :

       نظرات
دوشنبه 1 آبان 1391
بیتا